INSTRUMENTS MUSICALS
(INCLOU TEORIA)
Objectius
1.
Coneixer les
possibilitats que ofereixen els instruments musicals escolars, però també
altres instruments (guitarres, piano, instruments de corda fregada, acordió,
baix, bateria...) no tan habituals en l'educació musical bàsica.
2.
Saber com
familiaritzar els alumnes amb els elements del ritme (figures, pulsació,
compàs, fórmules rítmiques) i de l’harmonia (notes, escales, acords) de manera
intuitiva a partir del treball amb instruments de percussió, plaques soltes,
manipulació de l’instrumental Orff i altres instruments.
3.
Saber com utilitzar
instruments d'orquestra a l'aula de música: afinacions alternatives,
repartiment de tasques, organització d’un conjunt instrumental, direcció, etc.
4.
Poseeir un repertori
d’activitats amb instruments adequat per a treballar amb alumnes de 3
a 12 anys.
5.
Ésser capaç
d’improvisar i manipular la música en temps real, utilitzant els recursos
adquirits com a mitjà d'expressió i comunicació.
6.
Saber estimular la
creativitat dels alumnes a partir del treball amb instruments (imaginació,
creació, intuició, sentit crític, improvisació, adaptació, transformació).
7.
Saber manipular la
música a partir dels seus elements per tal de fer propostes que permetin als
alumnes aplicar els seus coneixements de teoria a la pràctica i, alhora,
extreure coneixements de teoria a partir de la pràctica.
Activitats
PART 1
· Hàbits (agafar, recollir, canvi d'instruments, entrenament, salutació, rols, etc.) · Funcionament bàsic del treball amb instruments a l’escola: harmonització, improvisació i instrumentació amb tota mena d’instruments (plaques, guitarres, violins, acordió, bateria, piano, violoncel, baix elèctric, etc.) |
El concert
La casa dels instruments
Primeres targetes
Marxa Turca
Graella (acords i escales)
El foc
Propostes individuals*
|
PART 2
· Aprofundiment i ampliació dels elements introduïts a la PART 1 · Repertori |
Targetes
Marxa Radetzky
Rondó
Blues en G
Tubular bells
Pachelbel
Propostes individuals*
|
PART 3
· Improvisació i creativitat ·Teoria |
La jungla
Parlem amb els instruments
Rellotges i màquines
El gegant del pi
Ostinatos
Tamborinada
Banda
Gran Esquema Suprem + La calma de la mar (muntar i desmuntar)
Elements de teoria
|
PART 4
· Aprofundiment i ampliació dels elements introduïts a la PART 3 · Flauta · Repertori |
Prop del mar
Flauta
Simfonia del Nou Món
Dansa Hongaresa
Oxigene
Peer Gynt
Peter Gunn
|
* A la PART 1 donem instruccions als assistents per tal que a la PART 2 portin alguna cançó, dansa
o composició instrumental qualsevol i ensenyem a muntar-la amb els recursos
treballats.
Durada
20
hores