INSPIRACIÓ EDUCATIVA I DINÀMICA DE L’AULA
(INCLOU CULTURA MUSICAL)
Objectius
1.
Saber com estimular la
creativitat dels alumnes en el context d’una pedagogia musical viva i
participativa.
2.
Dominar els principis
pedagògics que han de fonamentar una educació musical centrada en l’alumne com
a persona i inspirada en les aportacions de les pedagogies actives.
3.
Estar preparat per
exercir la seva acció educativa basant-se en el coneixement de criteris lògics,
psicològics i didàctics que li han de permetre enfrontar-se a les situacions
quotidianes que comporta l’exercici de la docència: programació, avaluació,
motivació, atenció, emocions, disciplina, relació família-escola, etc.
4.
Coneixer les
característiques que ha de tenir una aula de música ben muntada i la dotació
que requereix.
5.
Saber dinamitzar les
pròpies classes de música preparant cada sessió amb una estructura ben
dissenyada i activitats concretes que permeten l’adquisició de bons hàbits.
6.
Tenir en compte els
factors que poden ajudar a conduir l’atenció dels alumnes i canalitzar la seva
energia eficaçment durant l’activitat musical.
7.
Reconeixer la
singularitat dels alumnes de parvulari (diferències qualitatives en relació a
alumnes més grans) i saber com adaptar l’educació musical a les
característiques dels nens petits.
8.
Integrar la pròpia pràctica docent en el marc d’una programació que inclou els següents apartats:
salutació i comiat, educació de la veu, educació de l’oïda i entonació,
educació del ritme, cançó, dansa, instruments, audició, llenguatge musical,
cultura i teoria.
9.
Coneixer els
principals elements culturals que cal proporcionar als alumnes per tal que
puguin contextualitzar les seves vivències musicals adequadament : vocabulari, personatges (autors i intèrprets), geografia (paisos i ciutats), història (èpoques), instruments (classificació i agrupacions), veus (classificació i agrupacions), formes musicals i estils, acústica.
Activitats
PART 1
· Elements de pedagogia (1)
· Dinàmica de l'aula (1) · Elements de cultura musical |
Principis educatius
L'aula de música
Teoria constructivista de l'aprenentatge
Avaluació
Despertem en Tom
Espai
La gent del món
Plometa
Estiraments
Tom a dormir
Artistes
Massatges
Ai, quin fred
Concurs de ballVocabulari Personatges (autors i intèrprets) Geografia (paisos i ciutats) Història (èpoques) Instruments (classificació i agrupacions) Veus (classificació i agrupacions) Formes musicals i estils Acústica |
PART 2
· Elements de pedagogia (2)
· Dinàmica de l'aula (2) |
Perspectiva holística de l'educació
Etapes educatives (el parvulari)
Creativitat
Autoritat i disciplina
Tancar i obrir
EmpènyerImatges
Meditació
Silenci
T'aix-txi
Gelats
Gegants adormits
Ninots
El rellotge espatllat
Fulles seques
Màquines velles
Cançó improvisada |
PART 3
· Eines de supervivència
|
Programació
Competències
Motivació i atenció
Emocions
Assetjament escolar
Relacions família-escola
Mites educatius
El treball en equip |
Durada
15
hores